REGULAMIN SKLEPU DEWELOPERSKIEGO


Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez MOJAINWESTYCJA.PL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie, za pośrednictwem sklepu internetowego zostandeweloperem.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez MOJAINWESTYCJA.PL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.

I. DEFINICJE

Następującym wyrażeniom użytym w tekście niniejszego Regulaminu zostały przypisane poniższe znaczenia:

1. Sprzedający – MOJAINWESTYCJA.PL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie, 35-311 Rzeszów, ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 38/44, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000852381, NIP: 8133841961, REGON: 386639585, e-mail: zostandeweloperem@gmail.com , nr tel. : 570 645 286.

2. Klient / Kupujący – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa.

3. Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonujący czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

4. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

5. Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta – oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

6. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego.

7. Strona Internetowa – prowadzona pod adresem www.zostandeweloperem.pl strona internetowa, pod którą Sprzedający prowadzi Sklep Internetowy.

8. Towar – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma, prawo uczestnictwa w Usłudze Szkoleniowej lub Usłudze e-learningowej będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedającym.

9. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny zawierana na odległość pomiędzy Sprzedającym a Klientem za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

10. Umowa – oznacza zawartą między Klientem a Sprzedającym na odległość umowę zawartą na zasadach określonych w Regulaminie.

11. Usługa – oznacza usługę świadczoną przez Sprzedającego za pośrednictwem Strony Internetowej.

12. Usługa cyfrowa – usługę pozwalającą Klientowi na:

1) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej;
2) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi;
3) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
13. Usługa Szkoleniowa – oznacza odpłatny cykl bądź jednorazową usługę świadczoną przez Sprzedającego lub osobę trzecią na żywo online za pośrednictwem Strony Internetowej lub stacjonarnie w formie szkolenia, warsztatu, akademii, kursu lub doradztwa.

14. Usługa e-learningowa – oznacza odpłatny cykl bądź jednorazową usługę szkolenia, warsztatu, kursu lub doradztwa świadczoną przez Sprzedającego lub osobę trzecią, dostępną on-line za pośrednictwem Strony Internetowej w dowolnym czasie.

15. Treść cyfrowa – oznacza dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.

16. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

17. Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.

18. Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów lub Usług cyfrowych do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy, w tym sposobu dostawy i płatności.

19. Konto – Usługa, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedającego, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.

20. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem Strony Internetowej i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy ze Sprzedającym.

21. Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedającemu przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

22. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm).

23. Ustawa o prawach Konsumenta / Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.)


II. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Regulamin określa zasady działania Strony Internetowej, w szczególności:
1) Rodzaje, warunki i zakres świadczonych Usług;
2) warunki zawierania i rozwiązywania Umów;
3) określenie uprawnień przysługujących Klientowi;
4) tryb postępowania reklamacyjnego;

2. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej w celach prezentacji Towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedającego, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedającego wyrażoną na piśmie.

3. W celu złożenia Zamówienia oraz korzystania z Usług na podstawie niniejszego Regulaminu, Klient powinien posiadać:
1) przeglądarkę internetową Microsoft Edge w wersji nie starszej niż 2 lata lub Mozilla FireFox w wersji nie starszej niż 2 lata lub Chrome w wersji nie starszej niż 2 lata , lub Safari w wersji nie starszej niż 2 lata , albo Opera w wersji nie starszej niż 2 lata;
2) włączoną obsługę JavaScript;
3) aktywny adres e-mail poczty internetowej;
4) włączoną w przeglądarce internetowej możliwość zapisywania plików Cookies.

4. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej lub Usług przez Sprzedającego, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.

5. Sprzedający oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.

6. Sprzedający stosuje pliki Cookies, które podczas korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej, zapisywane są przez serwer Sprzedającego na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta, a ich stosowanie ma na celu poprawne działanie Strony Internetowej na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach.


III. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

1. Usługi świadczone przez Sprzedającego dostępne poprzez Stronę Internetową polegają na:
1) świadczeniu usługi Formularza kontaktowego;
2) umożliwieniu założenia Konta, które umożliwia podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego na konto oraz przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem konta historii Zamówień;
3) umożliwienie przeglądania treści umieszczonych w ramach Sklepu Internetowego;
4) świadczeniu Usługi Szkoleniowej online;
5) świadczeniu Usługi e-learningowej;

2. Świadczenie Usług wskazanych w ust. 1 pkt 1) – 3) odbywa się nieodpłatnie, a Klient uprawniony jest do ich wypowiedzenia w każdym czasie.

3. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej wiadomości do Sprzedającego. Rezygnacja z usługi Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania wiadomości za pomocą Formularza kontaktowego.

4. Usługa Prowadzenia Konta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej, umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas Rejestracji, jak też składanie Zamówień, śledzenia stanu realizacji Zamówień oraz historii Zamówień już zrealizowanych, a także korzystania z koszyka (tj. nieodpłatnej usługi, ulegającej zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia przez Klienta, w ramach której zapamiętywane są informacje o Towarach lub Usługach cyfrowych wybranych przez Klienta również po zakończeniu sesji przeglądarki).

5. Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedającemu żądanie usunięcia Konta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta przez Sprzedającego, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.

6. Usługi Szkoleniowe online oraz Usługi e-learningowe dostępne są w formie Treści cyfrowej za pośrednictwem platformy e-learningowej zamieszczonej na Stronie Internetowej. Uzyskanie dostępu do Usługi Szkoleniowej online oraz Usługi e-learningowej jest odpłatne.

7. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedającego oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

8. Zarówno Klient, jak i Sprzedający mogą rozwiązać umowę o świadczenie nieodpłatnych Usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem Umowy oraz postanowień poniżej.

9. Klient, posiadający Konto rozwiązuje Umowę poprzez wysłanie do Sprzedającego stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedającego z oświadczeniem woli Klienta.

10. Sprzedający wypowiada umowę o świadczenie nieodpłatnych Usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w Formularzu Rejestracji.


IV. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY I SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej nie stanowią oferty Sprzedającego w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy.

2. Klient może składać Zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej lub poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

3. Złożenie Zamówienia możliwe jest po uprzedniej akceptacji Regulaminu przez Klienta.

4. W przypadku gdy przedmiotem Umowy jest Usługa lub Towar, Klient każdorazowo przed wysyłką zamówienia jest informowany o cenie brutto, dokładnym zakresie, terminie i sposobie spełnienia świadczenia. Klient jest ponadto każdorazowo informowany o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową o świadczenie Usługi lub z dostawą Towaru.

5. W wypadku, gdy przedmiotem Umowy są Treści cyfrowe, Klient przed wysłaniem Zamówienia, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu Zamówienia, może wyrazić zgodę na dostarczanie mu Treści cyfrowych przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy. Klient jest informowany, o utracie prawa odstąpienia od Umowy w takim wypadku.

6. W przypadku, gdy przedmiotem Umowy jest świadczenie Usługi, Klient może wyrazić zgodę, aby Sprzedający rozpoczął świadczenie Usługi przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Konsument zostaje jednocześnie poinformowany, że w wypadku spełnienia świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od Umowy.

7. Warunki i zasady świadczenia Usługi Szkoleniowej określone zostaną w regulaminie świadczenia usługi udostępnionej przez jej organizatora, a zakup Usługi Szkoleniowej wiązać się może z koniecznością zapoznania i akceptacji tego regulaminu.

8. Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Sprzedającemu przez Klienta oferty zawarcia Umowy. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedający przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia. Informacja o potwierdzeniu złożenia Zamówienia jest oświadczeniem Sprzedającego o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa.

9. Po zawarciu Umowy, Sprzedający potwierdza Klientowi będącemu Konsumentem jej warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku, na adres poczty elektronicznej Klienta.


V. UMOWY O DOSTARCZENIE TREŚCI CYFROWEJ LUB USŁUGI CYFROWEJ

1. Sprzedający dostarcza Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta Treść cyfrową lub Usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu Umowy.

2. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej lub pobranie Treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi, Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument, Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument, Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.

3. Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument, Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.

4. Jeżeli Sprzedający nie dostarczył Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, Konsument, Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli Sprzedający nie dostarczy Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od umowy.

5. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, jeżeli:
1) z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej lub;
2) Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta i Sprzedający uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, a Sprzedający nie dostarczył ich w tym terminie.

6. Ciężar dowodu dostarczenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej spoczywa na Sprzedającym.

7. Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są zgodne z Umową, jeżeli:
1) zgodne z Umową pozostają w szczególności ich:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
b) przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, o którym Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta powiadomił Sprzedającego najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Sprzedający zaakceptował.
2) nadają się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
3) występują w takiej ilości i posiadają takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument, Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedający wykaże, że:
1) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
2) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
3) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu umowy.
4) będzie dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać;
5) jest zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, która została udostępniona Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przez Sprzedającego przed zawarciem umowy.

8. Sprzedający poinformuje Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową oraz dostarczy je Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przez czas:
1) dostarczania Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub;
2) zasadnie oczekiwany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając rodzaj Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami.

9. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedającego, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
1) poinformował Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
2) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedającego.

10. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową w zakresie, o którym mowa w pkt V ust. 7 lub 8, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w § pkt V ust. 7 lub 8, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej.

11. W przypadku gdy Umowa przewiduje dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej w sposób ciągły, Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa muszą pozostawać zgodne z Umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.

12. Treść cyfrową lub Usługę cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia Umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.

13. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia. Sprzedający nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową, jeżeli brak ten podstępnie zataił.

14. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

15. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, określonej w pkt V ust. 6, który wystąpił w czasie określonym w tym przepisie.

16. Domniemania określone w pkt V ust. 13 i 14 powyżej nie mają zastosowania, jeżeli:
1) środowisko cyfrowe Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Sprzedający poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy;
2) Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy ze Sprzedającym, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.

17. Jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową.

18. Sprzedający może odmówić doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedającego uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową, wartość Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej zgodnej z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową.

19. Sprzedający doprowadza Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Sprzedający.

20. Jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do pkt V ust. 18;
2) Sprzedający nie doprowadził Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową zgodnie z pkt V ust. 19;
3) brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z Umową;
4) brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w pkt V ust. 17-19;
5) z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.

21. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej niezgodnych z Umową pozostaje do wartości Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej zgodnych z Umową. Jeżeli Umowa stanowi, że Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.

22. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową jest istotny.

23. Po odstąpieniu od umowy Sprzedający nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedającego, z wyjątkiem treści, które:
1) są użyteczne wyłącznie w związku z Treścią cyfrową lub Usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot Umowy;
2) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot Umowy;
3) zostały połączone przez Sprzedającego z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
4) zostały wytworzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami lub Przedsiębiorcami z uprawnieniami Konsumenta, którzy nadal mogą z nich korzystać.


24. Sprzedający udostępnia Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w pkt V ust. 23 ppkt 1-3;

25. Sprzedający może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył Treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Sprzedającego.

26. Sprzedający nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa były niezgodne z Umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta z nich faktycznie korzystał.

27. Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Treści cyfrowej lub Usłudze cyfrowej niezgodnej z Umową oraz Treści cyfrowej lub Usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.

28. Sprzedający ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu ceny.

29. Sprzedający dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

30. Sprzedający może dokonać zmiany Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z Umową, tylko jeżeli Umowa tak stanowi i jedynie z uzasadnionych przyczyn w tej Umowie wskazanych. Sprzedający nie może jednak dokonać zmiany Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy.

31. Wprowadzenie zmiany, o której mowa w pkt V ust. 30 powyżej, nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Konsumenta lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta.

32. Przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie, o której mowa w pkt V ust. 30.

33. Jeżeli zmiana, o której mowa w pkt V ust. 30 istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, Sprzedający jest zobowiązany poinformować Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na Trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie, o którym mowa w pkt V ust. 34 i 35.

34. W przypadku, o którym mowa w § pkt V ust. 33 Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany, o której mowa w pkt V ust. 30, lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.

35. Zapisu pkt V ust. 34 nie stosuje się, jeżeli Sprzedawca zapewnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej zgodnych z Umową, w stanie niezmienionym.


VI. FORMY PŁATNOŚCI

1. Należność wynikająca z danego Zamówienia równa jest sumie cen wszystkich zamówionych Towarów, Usług i Treści cyfrowych oraz kosztów ich dostawy.

2. Dostępne formy płatności na Stronie Internetowej to:
1) Płatności elektroniczne za pośrednictwem serwisu PayU.pl,.
2) Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Payu.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w całości opłacony, NIP: 779-23-08-495.

3. Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy w terminie 7 Dni roboczych.

4. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa w pkt VI ust. 3 Regulaminu, Sprzedający wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedający odstąpi od Umowy. W wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedający prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.

VII. DOSTAWA

1. Sprzedający jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy, bez wad.

2. Sprzedający zamieszcza na Stronie Internetowej informację o liczbie dni roboczych potrzebnych na dokonanie dostawy i realizację Zamówienia.

3. Zamówione Treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, Klient ma możliwość pobrania za pośrednictwem linku udostępnionego przez Sprzedającego w wiadomości e –mail, przesłanej na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia, udostępnionego w ramach Konta Klienta lub poprzez platformę e-lerningową znajdującą się na Stronie Internetowej.

4. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta przesyłką kurierską na adres wskazany w Zamówieniu.

5. W dniu wysłania Towaru do Klienta przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedającego.

6. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od dostawcy spisania właściwego protokołu.

7. Sprzedający na życzenie Klienta na adres poczty elektronicznej Klienta podany w Zamówieniu lub w trakcie składania Zamówienia za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej, przesyła fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary / Treści cyfrowe/świadczone Usługi, w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia pliku Klient powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie kompatybilne z formatem PDF. Klient w celu otrzymania faktury VAT zawierającej dane firmy, powinien zadeklarować w momencie dokonywania zakupu, że nabywa Towar, jako Przedsiębiorca (podatnik). Zgłoszenie powyższej deklaracji, następuje poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia, przed wysłaniem Zamówienia.

8. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu Zamówienia jako adres dostawy, pracownik dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez dostawcę, Sprzedający skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt dostawy.

9. Klient ma prawo anulować Zamówienie telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej do czasu jego wysłania przez Sprzedającego.


VIII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW BĘDĄCYCH KONSUMENTEM LUB PRZEDSIĘBIORCĄ Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA

Reklamacja Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta

1. Towar jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji; przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, o którym Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, powiadomił Sprzedającego najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Sprzedający zaakceptował;

2. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową, musi:
1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym Trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedający wykaże, że:
a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu Umowy;
3) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać;
4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedający udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przed zawarciem Umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

3. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową w zakresie, o którym mowa w pkt VIII ust. 2, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w pkt VIII ust. 2, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.

4. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
a) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedającego lub na jego odpowiedzialność;
b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedającego lub osobę trzecią.

5. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.

6. Sprzedający nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z Umową określonego w pkt VIII ust. 5, jeżeli brak ten podstępnie zataił.

7. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.

8. Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

9. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedającego uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.

10. Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.

11. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta udostępnia Sprzedającemu Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedający odbiera od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta Towar na swój koszt.

12. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedający demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

13. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.

14. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) Sprzedający odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
2) Sprzedający nie doprowadził Towaru do zgodności z umową;
3) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
4) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych od pkt VIII ust. 7 do pkt VIII ust. 12;
5) z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.

15. Sprzedający jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

16. Sprzedający zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o obniżeniu ceny.

17. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.

18. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.

19. W razie odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
20. Sprzedający dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Odstąpienie od umowy

21. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 ze zm.) Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty wejścia w posiadanie rzeczy przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od wejścia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, zaś w przypadku pozostałych Umów – od dnia zawarcia Umowy. Aby skorzystać z takiego prawa Klient zobowiązany jest poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy, składając jednoznaczne oświadczenie. Prawo Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od dostarczenia Towaru przysługuje Kupującemu niezależnie od uprawnień wynikających z rękojmi i jest niezależne od jakichkolwiek wad zakupionego towaru.

22. W przypadku skorzystania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta jest obowiązany odesłać Towar niezwłocznie, tj. w terminie nie dłuższym niż 14 (czternaście) dni na adres wskazany w ust. 24, w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta powinien zwrócić Towar w takim składzie ilościowym i jakościowym, z zastrzeżeniem zdania pierwszego, jaki otrzymał od Sprzedającego. W szczególności powinien dołączyć wszelkie otrzymane wraz z towarem części, akcesoria, instrukcje, warunki użytkowania, itp. dokumenty (nie dotyczy dowodu zakupu) a także jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nim dysponuje, oryginalne opakowanie również wtedy, gdy zostało uszkodzone w ramach wykonywania zwykłego zarządu Towarem.

23. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w przypadkach wymienionych w art. 38 pkt 1 – 14 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 ze zm.), to jest, gdy:

1) świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsument lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsument lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedający nie ma kontroli;
8) w której Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie żądał, aby Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedający świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu Towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsument lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedający przekazał Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta potwierdzenie;
14) o świadczenie usług, za które Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zażądał od Sprzedającego, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.

24. Zwrot Towaru następuje na adres:
MOJAINWESTYCJA.PL Sp. z o.o.
35-311 Rzeszów
ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 38/44

25. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta odstąpił od umowy należy mu się nie tylko zwrot ceny towaru, ale także kosztów jego wysyłki poniesionych przy zakupie (wysyłka Towaru od Sprzedającego do Konsumenta). Zwrot tej kwoty zostanie dokonany przelewem na wskazane przez Konsumenta konto bankowe.

26. Zwrot ww. kwoty, zostaje dokonany niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu, na podany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta numer rachunku bankowego.

27. Koszt odesłania Towaru do Sprzedającego w sytuacji odstąpienia od umowy zawartej na odległość ponosi Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta.

28. Zaleca się, aby zwracany towar opakowany był w sposób umożliwiający bezpieczny transport do specjalistycznego serwisu i chroniący przed ewentualnymi uszkodzeniami mogącymi powstać w czasie transportu.
29. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

IX. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania Reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i dotyczy Klientów będących Konsumentami. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedającego do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.

2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania Reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektorów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a) http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
b) http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne,php;
c) http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

3. Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania Reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Klient uprawniony jest do wystąpienia do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich.
b) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedającym. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektorów Inspekcji Handlowej.
c) Klient także może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedającym, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

X. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI LUB PRZEDSIĘBIORCAMI Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA

1. Niniejszy X punkt Regulaminu dotyczy wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami z uprawnieniniami Konsumenta.


2. Sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniniami Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniniami Konsumenta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.

3. Z chwilą wydania przez Sprzedającego Towaru przewoźnikowi / kurierowi przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniniami Konsumenta korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sprzedający w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniniami Konsumenta oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.


4. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniniami Konsumenta, za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie, a ponadto w razie ustalenia odpowiedzialności Sprzedającego, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniniami Konsumenta, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniego Zamówienia.

5. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedającym, a Klientem niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniniami Konsumenta zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.

6. W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniniami Konsumenta Sprzedający może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Dane osobowe przekazywane przez Klientów są przetwarzane przez MOJAINWESTYCJA.PL Sp. z o.o.

2. Dane osobowe podane są przetwarzane przez MOJAINWESTYCJA.PL Sp. z o.o. w celach zapewnienia zawarcia Umowy, realizacji Zamówienia (umowy sprzedaży) zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.) oraz RODO.

3. Klient ma prawo wglądu do swoich danych, do ich korekty oraz żądania zaprzestania ich wykorzystania lub ich usunięcia.

4. Składając Zamówienie Klient może w drodze odrębnego oświadczenia wyrazić zgodę na przekazanie swojego adresu e – mail do podmiotów współpracujących ze Sprzedającym, a także na przetwarzanie przez nie swoich danych osobowych w celu wypełnienia ankiety wraz z opinią o dokonanej transakcji w Sklepie Internetowym oraz potwierdzenia objęcia transakcji Programem Ochrony Kupujących (zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.) oraz RODO.

5. Powierzone MOJAINWESTYCJA.PL Sp. z o.o. dane osobowe są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa.

6. Opisy produktów i ich zdjęcia pochodzą z bazy danych stanowiącej własność MOJAINWESTYCJA.PL Sp. z o.o. Zakazuje się jakiegokolwiek komercyjnego wykorzystywania informacji produktowych pochodzących z bazy danych MOJAINWESTYCJA.PL Sp. z o.o.

7. Koszt korzystania ze środków porozumiewania się na odległość Klient ponosi we własnym zakresie w oparciu o taryfę ustaloną ze swoim operatorem / dostawcą.

8. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej oraz sprzedaży na odległość, tj. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.), oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)

9. Sklep Internetowy uznaje za niedopuszczalne wprowadzenie i realizację zapisów i praktyk w jakikolwiek sposób ograniczających prawa konsumentów. Przede wszystkim za niedopuszczalne uznaje się stosowanie w sprzedaży konsumenckiej klauzul niedozwolonych.

10. Niniejszy Regulamin zawiera następujące załączniki:
a) Załącznik nr 1: Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy;
b) Załącznik nr 2: Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
c) Załącznik nr 3: Wzór zgłoszenia reklamacji.

11. Regulamin oraz załączniki do Regulaminu stanowią wzorzec umowny w rozumieniu art. 384 § 1 Kodeksu cywilnego.

12. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem ……..2024 r. i obowiązuje do Umów zawartych od tego dnia.

Załącznik nr 1

Załącznik nr 2

Załącznik nr 3