Pośrednik a marka – do kogo należy przyszłość?
„Wybuduję nieruchomość i przekażę do biura pośrednictwa nieruchomości” – myśli każdy początkujący deweloper. Tym samym zapomina lub nie uwzględnia efektu długotrwałego, który można osiągnąć budując swoją własną markę.
Pośrednik zawsze będzie reprezentował własne biuro sprzedaży oraz dbał o jego najlepsze wyniki. W przypadku przekazania zrealizowanej inwestycji do biura nieruchomości, deweloper i jego biuro nie buduje w głowie konsumenta wiarygodny i rozpoznawanego powszechnie wizerunku.
Budowanie własnej marki
Paweł Tkaczyk w książce „Zakamarki marki” pisze o trzech podstawowych rzeczach, które są potrzebne do budowania marki:
- wizja – jak nasza marka ma „wyglądać”,
- czas – niezbędny do tego, aby zaistnieć w świadomości konsumenta,
- wiedza – kim jest nasz klient?
Czy chcesz osiągnąć długotrwały efekt? Chcesz, aby klienci czekali na Twoją kolejną inwestycję, której wynik w przedsprzedaży osiągnie poziom nawet 80% sprzedanych mieszkań? Zainwestuj w markę – poświęć czas i zacznij budować własną. Najpierw Ty pracujesz na sukces, później marka pracuje na Ciebie.
Komunikacja wizualna
Pamiętaj o podstawowej kwestii – identyfikacji wizualnej (IW). Logo, kolorystyka, krój pism, wygląd materiałów reklamowych oraz strona internetowa. Pamiętaj o spójności elementów IW. Nazwa firmy, domena oraz wszystkie „składniki” identyfikacji wizualnej muszą być zastrzeżone i zgłoszone do urzędu patentowego.
Kolejną rzeczą jest napisanie strategii marketingowej, która jak nawigacja poprowadzi Twoją markę do celu i pozwoli nie zgubić się na niełatwej drodze do sukcesu.
Więcej informacji na temat budowania marki, finansowania marketingu oraz kolejności realizacji działań marketingowych w branży deweloperskiej przekazujemy podczas warsztatów „Zostań Deweloperem”!
Autorka artykułu – Iryna Golovan, specjalista ds. marketingu firmy deweloperskiej Szklane Tarasy – będzie jedną z prelegentek warsztatów Zostań Deweloperem.